شناسهٔ خبر: 16523 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاسیس بنیاد ملی انیمیشن با حمایت وزارت ارشاد

مدیرعامل مرکزگسترش سینمای تجربی و مستند از راه اندازی بنیاد ملی انیمیشن خبرداد و اظهار کرد: این بنیاد با حمایت جدی وزارت ارشاد امسال راه اندازی می شود و با راه اندازی آن، فیلم های انیمیشن در حوزه رضوی فعال تری خواهند داشت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نشست کارگروه سینمایی دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد. در این نشست سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، منتظری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، حجت الاسلام علی اسماعیلیان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان،ده بیدی پور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت ارشاد و حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران،حضور داشتند.

جعفری: جشنواره امام رضا (ع)در راستای دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری برگزار می شود

سید جواد جعفری مدیرعامل بنیادبین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در این نشست برگزاری جشنواره امام رضا(ع) را یکی از برنامه های مهم در راستای دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: این جشنواره، مفاهیم ناب،علوی،فاطمی و رضوی را در جامعه ترویج می کند و درراستای فرمایشات مقام معظم رهبری است.

دبیرجشنواره بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با اشاره به زبان تاثیرگذار هنر در گسترش و ترویج فرهنگ و معارف رضوی،تصریح کرد: ترویج سیره وآموزه های امام رضا(ع) باید بیش از این در قالب زبان هنر صورت گیرد.

جعفری به برگزاری سه جشنواره سینمایی با موضوع امام رضا(ع) در سطح کشور اشاره کرد و خبرداد: جشنواره فیلم رضوی در استان یزد،جشنواره پویانمایی رضوی در استان گلستان و جشنواره نماهنگ رضوی در استان  لرستان همه ساله در قالب جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ هنر فیلم سازی تاثیرگذارترین قالب هنری برای انتقال مفاهیم رضوی است و این هنر باید بیش از این در راستای توسعه و گسترش مفاهیم رضوی به کار گرفته شود.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع)،با بیان اینکه گام‌های بلندی طی این سال‌ها در حوزه فیلم سازی رضوی برداشته شده است،اظهار داشت: جشنواره های سینمایی رضوی باید ارتقاء یابد و رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد و رئیس کارگروه سینمایی این جشنواره بر پیشرفت کمی و کیفی آثار سینمایی درحوزه رضوی تاکید دارند.

مدیرعامل مرکزگسترش سینمای تجربی و مستند:فیلم های انیمیشن رضوی روند رو به رشدی را در پیش دارند

سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکزگسترش سینمای تجربی و مستند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست،جمهوری اسلامی را پرچمدار دین و دین‌مداری درجهان معاصر دانست و گفت:جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بایستی مرکز انتقال مفاهیم دینی با زبان هنر باشد.

وی با بیان این که طی این چند سال برنامه‌های فاخر و ارزشمندی از سوی جشنواره بین المللی امام رضا(ع)برگزار شده است، افزود: منابع خوبی از سوی بیناد بین المللی امام رضا(ع) آماده شده و باید این منابع در اختیار اهل علم قرار گیرد. این منابع بهترین اسناد قابل استفاده برای پایان نامه ها و مراکزپژوهشی است و آثار فاخر و ارزشمندی که طی این سال‌ها آماده و تهیه شده است باید به سهولت در دسترس اهالی علم و ادب قرار گیرد.

 بنیاد ملی انیمیشن برای حضور فعال در حوزه معارف رضوی راه اندازی می‌شود

این مقام مسئول در ادامه بر حمایت مرکزگسترش سینمای تجربی و مستند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار فاخر جشنواره های سینمایی رضوی تاکید کرد.

طباطبایی نژاد همچنین از راه اندازی بنیاد ملی انیمیشن خبرداد و اظهار کرد: این بنیاد با حمایت جدی وزارت ارشاد امسال راه اندازی می شود و با راه اندازی آن، فیلم های انیمیشن در حوزه رضوی فعال تر و روند روبه رشدی خواهند داشت. 

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران: محتواهای مناسب رضوی  برای فیلم سازان فراهم شود

همچنین حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در این نشست، خواستار فراهم نمودن محتواهای مناسب رضوی برای فیلم سازان شد و گفت: در سال‌های گذشته برای فیلم سازان محتواهای مناسب رضوی فراهم نبوده است.

وی افزود: الویت دستگاه‌های فرهنگی کشور باید ارائه و تولید محتواهای مناسب در حوزه رضوی برای تولیدکنندگان آثارسینمایی و هنری باشد.

ایل‌بیگی هم چنین نقش صدا و سیما را در ترویج فرهنگ و معارف رضوی مهم ارزیابی کرد و گفت: صداو سیما با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در اختیار دارد می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.باید بیش از این وارد این حوزه شود.

وی همچنین از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها خواست که از پتانسیل انجمن سینمای جوانان استان خود در جهت تولید و ساخت فیلم های رضوی بهره گیرند که در حال حاضر نیروهای مستعد و متخصصی در انجمن های سینمای جوانان سراسر کشور حضور دارند که می توان در برنامه فرهنگی و هنری رضوی از ظرفیت آنها استفاده کرد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، افزود: از آنجایی که سه جشنواره سینمایی در حوزه رضوی امسال در کشور برگزارمی شود ادارات ارشاد اسلامی استان‌ها حمایت های لازم را باید از هنرجویان انجمن سینمای جوانان استان خود داشته باشند.

ایل بیگی همچنین حضور و بهره برداری از داوران سرشناس در جشنواره های سینمایی را باعث ارتقاء کیفی این جشنواره ها دانست.

نظر شما